Diety: do měsíce 10 kilo dole - Beauty Guru - zdraví, kosmetika, estetika, antiage
Domů » Diety: do měsíce 10 kilo dole

Diety: do měsíce 10 kilo dole

autor: Redakce

Změňte svůj život a buďte zdraví

Do měsíce 10 kilo dole

Toužíte změnit nejen svůj šatník, ale především své tělo? Už nechcete střídat rychlé diety, ale skutečně zhubnout a udržet si váhu bez jo-jo efektu? Pak máte možnost. Najeďte na zdravý životní styl a začněte milovat sami sebe.

Pokud se vaše každodenní strava skládá především z potravin chudých na živé složky, můžete očekávat, že se dřív nebo později dostaví onemocnění podmíněné právě nevhodnou stravou. Může se jednat například o cukrovku, arteriosklerózu, poškození plotének, ledvinové a žlučové kaménky, jaterní onemocnění či třeba parodontózu, obezitu nebo celulitidu. Proto je důležité se na cestě ke zdravému životnímu stylu zamyslet nad vlastními stravovacími zvyklostmi, pochopit nedostatky a následně je změnit.

1
Mediteránní dieta

Pro jižanské typy
Dieta založená na jídelníčku obyvatel pobřeží středozemního moře. kromě ryb, velkého množství zeleniny a ovoce, široké škály salátů a občasně kvalitního červeného masa si můžete dopřát i špagety, Lasagne či pizzu. A přesto zhubnete pár přebytečných kil a ještě si i prodloužíte život.

JAK FUNGUJE:
Jde o nejlepší model zdravého stravování. Vychází z toho, co jedí lidé ve Středomoří, tedy v Portugalsku, Španělsku, Francii, Itálii a Řecku. Její důležitost dokládá to, že byla 16. listopadu 2010 prohlášena za součást nehmotného kulturního dědictví UNESCO.

DÉLKA:
Měsíc a déle

PŘÍJEM:
Vyznačuje se dostatkem rostlinných produktů, zejména ovoce a zeleniny, ale také luštěnin, rýže, chleba a dalších obilných produktů, jejichž základem je pšenice. Dále se doporučuje konzumovat ryby a mořské plody, drůbež – ovšem jen malé množství, mléčné výrobky (sýry, jogurty, …) a vejce. Občas je povolené i červené maso, ale jen v té nejlepší kvalitě.

Typickým nápojem je víno, které se v malých dávkách doporučuje pít každý den. Základním zdrojem tuků je extra panenský olivový olej, jehož použití je ve středomořské kuchyni obrovské. Je dokázáno, že je to právě olivový olej, který je tím správným klíčem k úspěchu. Snižuje hladinu cholesterolu v krvi, čímž chrání naše srdce nejen před kardiovaskulárními onemocněními. K dietě patří i pravidelná fyzická aktivita. Ať už je to plavání, běhání, nebo třeba jen dlouhá svižná procházka. Zdravá strava a dostatek pohybu jdou už odpradávna ruku v ruce.

KALORIÍ:
Cca 1 600 kcal

ÚBYTEK NA VÁZE:
2–5 kg / měsíc, dle počáteční váhy a postavy

Shrnutí diety

+

• Organismus je díky tomuto stylu stravování kompletně zásobován důležitými vitálními látkami, takže nehrozí žádné nedostatky.
• Chutná výborně a je zdraví velmi prospěšná.

• Rychlý úbytek váhy nečekejte, spíše stabilizaci stávajících kil, pokud dodržíte optimální přísun kalorií.
• Počítejte s tím, že s kvalitou a šíří sortimentu nabízeného čerstvého ovoce a zeleniny to bude v Česku těžší než ve slunném Středomoří. Avšak ne nemožné.

2
T-Factor dieta

Pro sportovce
„T“ v názvu znamená Termogeneze. Jde o zvyšování produkce tepla v těle teplokrevných živočichů vystavených chladu. Při tom dochází k metabolickým procesům, jejichž vedlejším efektem je odbourávání tuků a jejich využití jako zdroje energie. Výsledkem je hubnutí. Tento stav se dá v organismu vyvolat, aniž bychom se vystavovali chladu. Stačí, když přijmeme látky podporující termogenezi a vše podpoříme cvičením.

JAK FUNGUJE:
Součástí diety je vždy dostatek vytrvalostního sportu – běhu, svižné chůze, jízdy na kole… Před sportem je zapotřebí podpořit termogenezi přírodními doplňky stravy obsahujícími kofein, zázvor, černý pepř nebo kapsaicin.

DÉLKA:
Existují 3týdenní rychlejší plány nebo dlouhodobější varianty včetně cvičebního plánu.

PŘÍJEM:
V popředí jsou potraviny bohaté na vlákninu a kvalitní sacharidy: zelenina, saláty, celozrnné potraviny. Na tučné maso i jiné tučné výrobky musíte zapomenout. Maso je dovolené jen libové, sýry jen nízkotučné a ovoce na denní bázi.

KALORIÍ:
S počítáním si nemusíte dělat hlavu. Jen přísun tuků by neměl být vyšší než 20–40 g denně.

ÚBYTEK NA VÁZE:
Pomalejší, ale trvalejší.

Shrnutí diety

+

• Zkvalitnění života díky cvičebnímu plánu. Vytrvalostní trénink působí blahodárně na naši psychiku.
• Hubnutí se tak může stát vedlejším efektem a sportovní aktivity cílem diety. Sport mimo jiné snižuje chuť k jídlu, čímž dochází přirozeně k regulaci hmotnosti.
• Velmi příjemně vyvážená strava, bohatá na vlákninu a kvalitní sacharidy, což zase pozitivně působí na naši psychiku.

• Konzumace podpůrných látek může být nebezpečná. Mělo by jít jen o racionální podporu termogeneze na dobu určitou – do dosažení kýžené váhy. Pak už tyto
látky nejsou potřebné.
• Je nutné dbát na přísun kvalitních tuků, jelikož množství je omezeno, ale naše tělo potřebuje ty správné tuky ke svému fungování.

3
Ballaststoffe dieta

Pro milovníky luštěnin
Ověřená a lékaři doporučovaná Klasika mezi dietami. studovali ji nejen v Tufts University v USA, ale i ve vědeckém institutu výživY ve Vídni a dalších. Vždy jde o ten samý princip. Základem je strava bohatá na vlákninu, přičemž její Minimální příjem je 40 g denně. Dieta snižuje riziko rakoviny tlustého střeva a Pozitivně působí na zdraví ledvin, srdce a kardiovaskulárního systému.

JAK FUNGUJE:
Vláknina (např. celulóza, hemicelulóza či pektin) propůjčuje rostlinám jejich pevnou strukturu. Dalo by se říci, že čím pevnější je rostlina, tím více obsahuje vlákniny. Jsou ale i různé druhy. Vláknina je buď částečně stravitelnou, nebo nestravitelnou složkou potravy. Nepodílí se na energetickém denním příjmu. Vláknina napomáhá trávení, podporuje peristaltiku střev, tvoří ornou půdu pro mikroorganismy ve střevech. Vyvolává pocit sytosti, čímž dochází k přirozenému omezení příjmu potravy a tím i podpoře hubnutí. Je nutné dbát na dostatečný příjem tekutin, jinak může dojít k zácpě.

DÉLKA:
Možno dlouhodobě

PŘÍJEM:
Jídelníčku dominují celozrnné potraviny, luštěniny, otruby, celozrnné vločky, semínka a ořechy. Důraz se klade i na dostatek zeleniny, preferovaná je tvrdá zelenina, jako mrkev, celer. Ovoce nesmí chybět. Vybírejte spíše tvrdé a kyselé druhy ovoce než tropické a velmi sladké druhy. Naopak ne-smí se rafinovaný cukr, bílá mouka a výrobky z ní, slazené nápoje.

KALORIÍ:
Nepočítají se

ÚBYTEK NA VÁZE:
Pomalejší, ale jistý

Shrnutí diety

+

• Zdraví prospěšná dieta s detoxikačním účinkem. Vláknina na sebe váže toxiny a odvádí je z těla.
• Velmi zdravá pro správnou funkci střev.
• Není nutné trápit se hlady.
• Vhodná dlouhodobě i pro sportovce.

• Dietní plán se nezabývá nutností sportovat, což je u sacharidových typů diet důležité.

Související články